Retouren of omruilen van producten

Hoe en wanneer mag ik een artikel terug sturen?

 

Misschien ben je gedachte veranderd

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van  je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via info@huisdierkampioen.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Verzegelde producten

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, mits de verzegeling niet verbroken is. Bij verbreking van de verzegeling is je bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden. Mocht je gebruik maken van je herroepingsrecht, dan heb je na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@huisdierkampioen.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

Houdbare producten

Een aantal producten die je via deze webwinkel koopt hebben slechts een beperkte houdbaarheid en kunnen daarom niet geretourneerd worden. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Verkeerd product ontvangen

Wellicht heb je een verkeerd artikel ontvangen neem dan direct contact op met onze klantenservice om de retourzending direct in orde te maken.

Omruilen product

Wil je omruilen voor een ander product? Vermeld in de e-mail dat je graag wilt omruilen en plaats bij voorkeur een nieuwe bestelling in de shop. Het product kan dan zo snel mogelijk opgestuurd worden. Je kunt natuurlijk ook contact met ons opnemen. Afhankelijk van de staat van het product wordt door de klantenservice bekeken of restitutie mogelijk is.

Uitgesloten van het herroepingsrecht

Een aantal artikelen is uitgesloten van het herroepingsrecht. De artikelen: geopende verpakkingen of artikelen met een korte houdbaarheidsdatum kunnen niet geretourneerd worden!

Klik hier voor onze algemene voorwaarden.

Terugsturen van een artikel: stappenplan

1: Neem binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling contact op met onze klantenservice voordat je producten aan ons terugstuurt.

Je kan onze klantenservice bereiken op de volgende manieren:

Wil je bij het contact het artikelnummer van het product dat je wilt retourneren aan ons doorgeven.

2: Wij vragen je instructies op te volgen, zodat je retourzending in goede orde verzonden en verwerkt kan worden.

3: Bij gebruikmaking van het omruilen of retourneren vragen wij je om het product met alle toebehoren, en indien mogelijk, in originele staat en verpakking te retourneren. Bij retouren van de hele bestelling betaal je de rechtstreekse kosten van de terugzending. Afhankelijk van de staat van het product wordt door de klantenservice bekeken of restitutie mogelijk is.

Bewaar altijd het ontvangstbewijs/pakbon van je retourzending.

Klachtenregeling

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@huisdierkampioen.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”

 

Webwinkel Keurmerk

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten